Γιατί περιέργεια;

Γιατί περιέργεια;
Κατακτώντας soft skills μέσω του παιχνιδιού Little Live Pets Λέων Ο Χαμαιλέων

Καλώς ήρθατε στον υπέροχο κόσμο των Little Live Pets, όπου η περιέργεια βρίσκεται στο επίκεντρο! Σε αυτό το άρθρο, θα εξερευνήσουμε πώς το παιχνίδι Little Live Pets Λέων Ο Χαμαιλέων μπορεί να ενισχύσει την περιέργεια των παιδιών, με το να αντιδράει στο άγγιγμα και στον ήχο αλλάζοντας χρώματα! Η περιέργεια δεν είναι μόνο μια φυσική κλίση αλλά και ένας ισχυρός καταλύτης για μάθηση και ανάπτυξη. Ας ανακαλύψουμε λοιπόν πώς αυτό το διαδραστικό παιχνίδι μπορεί να ξεκλειδώσει έναν κόσμο περιέργειας για παιδιά ηλικίας 5 ετών και άνω. 

Η περιέργεια - η έντονη επιθυμία να γνωρίζει κανείς ή να μάθει νέες γνώσεις - αποτελεί θεμελιώδες soft skill. Τα παιδιά ρωτούν "γιατί;" επειδή θέλουν να κατανοήσουν καλύτερα τα πράγματα. Οι έρευνες δείχνουν ότι γίνονται περίεργα όταν συναντούν νέα ή ενδιαφέροντα πράγματα, όταν οι ενήλικες δείχνουν έκπληξη ή κάνουν ερωτήσεις ή όταν περιμένουν να μάθουν κάτι σημαντικό. Αυτή η περιέργεια οδηγεί την επιθυμία τους για εξηγήσεις, οι οποίες τα βοηθούν να μάθουν και να κατανοήσουν πώς λειτουργούν τα πράγματα στον κόσμο (Chu & Schulz, 2020). Οι έρευνες υποστηρίζουν ότι η περιέργεια παίζει καθοριστικό ρόλο στη μάθηση και την απόκτηση δεξιοτήτων στα παιδιά. Έτσι λοιπόν μπορούμε να πούμε οτι η περιέργεια κινητοποιεί την εξερεύνηση, οδηγεί στην ενεργητική μάθηση και έτσι υποστηρίζει και τα υπόλοιπα soft skills (Liquin & Lombrozo, 2020).

Όταν τα παιδιά ασχολούνται με τον Λέοντα τον Χαμαιλέοντα, ξεκινούν ένα συναρπαστικό ταξίδι εξερεύνησης και ανακάλυψης. Αλληλεπιδρώντας με αυτό το παιχνίδι, τα παιδιά μπορούν να ενισχύσουν την περιέργειά τους με διάφορους τρόπους. Οι πολύχρωμες διαθέσεις του χαμαιλέοντα, οι φωτεινές απαντήσεις και οι ελκυστικοί ήχοι μαγνητίζουν την προσοχή των παιδιών και κεντρίζουν την περιέργειά τους. Τους ελκύει να ανακαλύψουν τις διαφορετικές συναισθηματικές καταστάσεις του χαμαιλέοντα και να εξερευνήσουν τις σχέσεις αιτίου-αποτελέσματος που προκύπτουν από τις συμπεριφορές του χαμαιλέοντα. Καθώς τα παιδιά παρατηρούν τις διάφορες αντιδράσεις του παιχνιδιού, αρχίζουν να αναρωτιούνται, να αμφισβητούν και να αναζητούν εξηγήσεις, καλλιεργώντας την διερευνητική τους σκέψη - την προσέγγιση με γνώμονα την περιέργεια, δηλαδή την αναζήτηση γνώσεων, την υποβολή ερωτήσεων και την εξερεύνηση ιδεών για να κατανοήσουν βαθύτερα τον κόσμο γύρω τους. 

Μπείτε στον μαγικό κόσμο του χαμαιλέοντα και γίνετε μάρτυρες της απίστευτης δύναμης της νοοτροπίας ανάπτυξης. Καθώς τα παιδιά παίζουν, ανακαλύπτουν την απόδειξη ότι προσπαθώντας σκληρά και χωρίς να τα παρατάνε ποτέ, μπορούν να διαπρέψουν σε ό,τι κάνουν (Dweck, 2016). Με κάθε αλληλεπίδραση, αγκαλιάζουν τα λάθη ως σκαλοπάτια, και μαθαίνουν να παίρνουν ρίσκα, να κάνουν ερωτήσεις και να εξερευνούν τη μάθηση. Καθώς βλέπουν πώς ο Λέων αντιδρά διαφορετικά στις ενέργειές τους, μαθαίνουν ότι το να κάνουν λάθη είναι αποδεκτό, γιατί τους βοηθά να μάθουν και να βελτιωθούν.


Τώρα που έχετε μια ιδέα πώς το παιχνίδι με τον χαμαιλέοντα μπορεί να καλλιεργήσει την περιέργεια και να ενισχύσει βασικά soft skills, ήρθε η ώρα να ξεκινήσετε μια συναρπαστική περιπέτεια! Ενθαρρύνετε το παιδί σας να ασχοληθεί με τα ζωντανά χρώματα, τις διαδραστικές αντιδράσεις και τις ρυθμικές φωτεινές ενδείξεις του παιχνιδιού. Παρατηρήστε την περιέργειά τους να εκτοξεύεται καθώς εξερευνούν και αποκαλύπτουν τις απολαυστικές αντιδράσεις του χαμαιλέοντα. 

Ετοιμαστείτε να παρακολουθήσετε μια συναρπαστική ιστορία για την περιέργεια και τη φιλία, καθώς εμβαθύνουμε στην ιστορία δύο παιδιών, της Χριστίνας και του Γιάννη.

Σε μια γραφική πόλη, ανάμεσα σε λόφους και λίμνες, δύο περιπετειώδεις φίλοι, η Χριστίνα και ο Γιάννης, έπεσαν πάνω σε ένα παιχνίδι που ονομάζεται Λέων ο Χαμαιλέων. Τα μάτια τους έλαμψαν από ενθουσιασμό καθώς είδαν τα ζωντανά χρώματα και τις μαγευτικές ικανότητες του χαμαιλέοντα.

Όταν τα παιδιά έβαλαν τον χαμαιλέοντα σε λειτουργία, αυτός έλαμπε κόκκινος και έβγαζε ήχους. Τότε τα παιδιά προσπάθησαν να δουν τι συνέβαινε και αγγίζοντας τον χαμαιλέοντα κατάλαβαν ότι με ένα χάδι στο κεφάλι, αυτός ηρεμούσε. Με κάθε διαφορετικό άγγιγμα τους, ο Λέων ανταποκρινόταν με διαφορετικά χρώματα και παιχνιδιάρικους ήχους, κεντρίζοντας την περιέργειά τους και πυροδοτώντας έναν κόσμο εξερεύνησης.

Όταν τα παιδιά σταμάτησαν να παίζουν για λίγο, ο χαμαιλέοντας έγινε μπλε και έκανε έναν θλιμμένο ήχο! Τότε τα παιδιά άρχισαν να συζητούν μεταξύ τους "Τι θα ήθελε άραγε;". - ο χαμαιλέοντας φάνηκε να αντιδρά στον ήχο των φωνών τους. Έτσι αποφάσισαν να τον αγγίξουν και να δουν πώς θα αντιδρούσε! Με ένα άγγιγμα ο χαμαιλέοντας έγινε κιτρινοπράσινος!

Γέλασαν όταν ανακάλυψαν ότι ο Λέων άλλαζε χρώματα όταν τον χάιδευαν απαλά και αντιδρούσε ακόμα και στους ψιθύρους τους. Η περιέργεια έφερε συναρπαστικές στιγμές μάθησης και τα παιδιά γέλασαν μαζί καθώς πειραματίζονταν, ξεκλειδώνοντας τα μυστικά του μαγικού κόσμου του παιχνιδιού.

Μέσα από τις κοινές τους περιπέτειες, η Χριστίνα και ο Γιάννης καλλιέργησαν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, κάνοντας άφοβα ερωτήσεις, αγκαλιάζοντας το άγνωστο και αγαπώντας τη χαρά της ανακάλυψης. Με τον Λέων ως πιστή συντροφιά τους, θα συνέχιζαν το ταξίδι τους, έτοιμοι να ξεκινήσουν νέες περιπέτειες τροφοδοτούμενοι από την ακόρεστη περιέργειά τους, μέσα στον φανταστικό κόσμο (αλληλεπιδρώντας με το παιχνίδι χαμαιλέοντα), μέχρι τον πραγματικό κόσμο (αλληλεπιδρώντας με ανθρώπους).

Ακόμα το σκέφτεστε; Μην το χάσετε! 

Βιβλιογραφία

Chu, J., & Schulz, L. E. (2020). Play, Curiosity, and Cognition. Annual Review of Developmental Psychology, 2(1). doi:10.1146/annurev-devpsych-070120-014806
Dweck, C. (2016). What having a “growth mindset” actually means. Harvard business review, 13(2), 2-5. 
Liquin, E. G., & Lombrozo, T. (2020). Explanation-seeking curiosity in childhood. Current Opinion in Behavioral Sciences, 35, 14–20. doi:10.1016/j.cobeha.2020.05.0
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ